vrijdag 25 mei 2018

Vrijdag 25 mei.

Vanmorgen hadden we eerst het gesprek bij de oncoloog, daarna stond de (dag)opname en de punctie (drain zetten) op het programma.

Het gesprek met de oncoloog samengevat: de pijnaanvallen komen waarschijnlijk van een zuurstofgebrek in de lever. Dit zou met de huidige medicijnen nog wel beter moeten kunnen worden.
Er zijn geen aanwijzingen voor galstenen, dat daar de pijn vandaan zou komen. Er zijn ook geen aanwijzingen voor uitzaaiingen in het buikvlies. Dit betekent dat het overtollige vocht in mijn buik komt door de verhoogde druk en niet door de ziekte zelf.

Alle complicaties die ik tot nu toe heb gehad zijn niet heel veelvoorkomend. Dus als er nog eens zoiets gebeurd word er overlegd of word ik doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis.
We gaan nu door met de huidige medicijnen en hopelijk blijft het (lang) goed gaan!
Dit geeft weer een voorzichtige blik op de toekomst.

De drain laten zetten was geen pretje. Hij heeft al bijna twee liter geproduceerd maar loopt nu niet zo hard meer. Een rotgevoel is het, bij elke beweging doet ie pijn.
We zullen zien of ik vanavond naar huis mag, of morgen.

2 opmerkingen:

  1. Een beetje uitzicht! Heel fijn Andrea! en sterkte met de drain, ik hoop dat je toch vanavond naar huis mag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat klinkt positief! Hoop dat het lukt om tot de drain er uit is erg weinig te bewegen en dat je er snel klaar mee bent! Veel sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen