zaterdag 12 mei 2018

De update die even duurde

Na de vorige update is er vreselijk veel gebeurd. 'S nachts van dinsdag op woensdag ging ik naar de wc en had ik gitzwarte ontlasting. Op de terugweg naar de slaapkamer werd ik duizelig. Dit kon een nabloeding zijn van de colonoscopie. Michael heeft het ziekenhuis gebeld en hup, weer in de auto op weg. Emmer mee want ik was ook misselijk. Na even bij me gebleven te zijn, is hij weer naar huis gegaan, naar de jongens. Op de spoed heb ik nog vaker zwarte ontlasting gehad en een keer redelijk veel gebraakt.
Ik ben op een gegeven moment naar de afdeling gebracht en woensdagochtend stond een maagonderzoek gepland.
Die heb ik gehad (niet de fijnste ervaring met een half roesje). Ze konden daarop niet een hele duidelijke oorzaak voor een bloeding vinden.
Ook kreeg ik twee zakjes bloed toegediend doordat mijn HB nogal gezakt was.
De rest van de dag ging het redelijk goed, ik had wel steeds zwarte ontlasting nog.
S'avonds waren Michael en de jongens op bezoek, en net toen ze weg gingen begon ik weer te braken. Helder rood bloed, een halve liter ongeveer. Het spoed-team (SIT-team) van het ziekenhuis werd gebeld en controles werden gedaan.
Ik ben overgebracht naar de IC om me goed in de gaten te houden en daar werd opnieuw een maagonderzoek gedaan, hiervoor was ik gelukkig wel helemaal onder zeil. Ze konden het niet goed zien allemaal omdat er een flink stolsel in mijn maag zat. Ik kreeg via het infuus medicijnen om het stolsel op te ruimen en een maagbeschermer.
Wat een vreselijke nacht op de IC. Altijd geluid, alleen wat schermen om je bed en een heleboel apparaten. En heel veel onrust in mijn lijf, waarschijnlijk ook omdat ik zo ineens met mijn reguliere medicijnen had moeten stoppen.
Die donderdagochtend werd opnieuw een maagonderzoek gedaan. Wat ze zagen was dat de maagwand heel makkelijk bloedde. Dus niet één plek waar ze iets aan konden doen eventueel.
Donderdagmiddag ben ik terug naar de afdeling gebracht, en heb ik aan het eind van de middag opnieuw een maag/darmonderzoek gehad.

De rest even samengevat: ik ben heel voorzichtig weer gaan opbouwen met eten, eerst vloeibaar, toen dik vloeibaar en toen licht verteerbaar. In de loop van de week erna bleek ik veel vocht vast te houden in mijn buik (ascitesvocht). Ik heb een drain gekregen en er is in een paar dagen tijd 6 liter afgevoerd.
De drain is er uit en sinds gisteren ben ik weer thuis. Het is nu met medicijnen een evenwicht zoeken tussen de bloedverdunners, maagbeschermers, hartslagverlagers en vochtafdrijvers.
De darmklachten kwamen ws doordat mijn buik zo vol zat met vocht (al veel langer dus). Volgende week mag ik, als de bloeduitslagen het toelaten, weer beginnen met de Palbociclib. Kuur 9.
We zullen zien, hopelijk even geen complicaties meer. Al met al weer twee weken in het ziekenhuis was wel weer genoeg logeren. 

Voor nu ben ik nog ontzettend moe en laat mijn concentratie ook geregeld te wensen over. Vandaar dat deze update iets langer duurde dan ik in de planning had.

2 opmerkingen:

  1. Het waren heftige weken voor je meisje, nu maar lekker weer opknappen. Het gaat vast elke dag een beetje beter.��

    BeantwoordenVerwijderen