dinsdag 1 mei 2018

Update, en weer lekker thuis!

Na twee fijne dagen thuis (en heerlijke asperges gegeten) was het gistermiddag weer tijd om richting ziekenhuis te vertrekken. Ik had er absoluut geen zin in. Zag op tegen het onderzoek en nog meer tegen de uitslag.
Zondagmiddag dus begonnen met laxeren en jemig wat werkt dat spul snel zeg (en wat is dat een vies goedje. Een liter moet je "even" wegdrinken). Gelukkig was de wc vlakbij dus geen "ongelukjes" haha. Ik heb als een blok geslapen (was ook erg moe) en heb bijna niets van het onweer meegekregen. Het schijnt nogal tekeer gegaan te zijn...
's Ochtends nog een keer een liter laxeermiddel weggewerkt. Fijn ontbijtje hoor (niet). En om kwart voor negen kwam het verlossende woord dat ik om kwart voor tien opgehaald zou worden voor het onderzoek. Fijn, zo snel! Weinig tijd om zenuwachtig te zijn.
Uiteindelijk heb ik erg weinig meegekregen van het onderzoek gelukkig. Alles was ook goed gegaan.
Er was op de scan al een verdikking te zien in de darm, dit was een stukje verdikte darmwand en daar hebben ze hapjes uit genomen voor weefselonderzoek. De internist kwam ook vrij vlot langs. Het komt erop neer dat ze nu denken dat de darmproblemen een bijwerking zijn van de Palbociclib. Morgenvroeg zou ik de laatste capsule van deze kuur nemen, maar die moet ik laten staan.
Voor a.s. vrijdag heb ik een afspraak op de poli bij de internist, dan hebben ze dingen uitgezocht en vergeleken en komen ze als het goed is met een plan de campagne en de uitslag van het weefselonderzoek. Ik denk zelf dat de Palbociclib einde verhaal is. In de bijsluiter staat inderdaad wel dat bij een klein percentage, diarree een bijwerking is. Vrijdag maar eens horen wat ze bedacht hebben...

Ik hoefde gelukkig niet tot vrijdag te blijven, het wachten op de uitslag en het plan mag ik thuis doen. Heerlijk weer in mijn eigen bed vanavond!


4 opmerkingen:

  1. Fijn te lezen dat je zo goed gaat en thuis bent! Kus voor jullie allen. Hen.Buuf xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je lekker naar huis mag. Zo belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij dat het onderzoek relatief goed is verlopen en dat je weer fijn thuis bent. Home sweet home! Sterkte en tot binnenkort. Greetz Chris

    BeantwoordenVerwijderen