donderdag 12 december 2019

Blogpost #36

Tijd voor weer een update. De MDL-arts in het UMCG was tevreden. De shunt loopt goed door en de bloedvaten eromheen zijn ook goed doorbloed. De ammoniakstapeling blijft een aandachtspunt. Ik moet er medicijnen voor blijven gebruiken en zorgen dat ik genoeg drink elke dag. Voor mij echt wel een opgave. Gelukkig heb je daar ook handige apps voor, waarin je kunt bijhouden of je je doel al behaald hebt die dag.

Ondertussen ook naar de oogarts geweest en de afwijking neemt af! Dus geen groei te zien gelukkig. Mijn zicht blijft nog wel slecht, en in hoeverre dat nog zou herstellen daar kon de oogarts geen uitspraken over doen helaas.

Ik weet niet zeker of ik het hier al benoemd had maar ik heb een vergrote lymfeklier in mijn hals, net boven mijn sleutelbeen. Eerst kreeg het nog het voordeel van de twijfel omdat de TIPS-plaatsing ook via de hals aan die zijde was gedaan. Maar de klier zit er nog steeds en is niet bepaald kleiner geworden.
Daarom krijg ik eind deze maand een aantal onderzoeken: CT-scan van buik, longen en hals, en een MRI van mijn hoofd. Daarbij ben ik al een paar keer mijn evenwicht verloren de laatste tijd (echt net of ik flink dronken was).
Al met al breekt er weer een spannende tijd aan voor ons. Nog steeds geen rust...

1 opmerking:

  1. Andrea, jouw beide Blogpost nog eens doorgelezen, meisje meisje , wat je ook schrijft nog steeds geen rust. Spannende tijden. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen