dinsdag 26 september 2017

Gelukt, drie weken volgemaakt!

Gisteren heb ik weer bloed laten prikken en s'middags belde de verpleegkundige met de uitslag. De specifieke witte bloedlichaampjes (neutrofiele granulocyten) waren nu  (na drie weken) 0.5. Da's wel laag natuurlijk. De vorige cyclus, op volle dosering, na twee weken, was het 0.4. Ook de bloedplaatjes (die zorgen voor de stolling) waren redelijk gezakt.
Vrijdag aanstaande en maandag opnieuw bloedprikken (om goed te volgen hoe de waarden zich herstellen) en maandag weer een afspraak bij de oncologe.
Als de waarden dan genoeg hersteld zijn mag ik vast verder met de 3e cyclus Palbociclib. Als dat niet zo is verwacht ik nog een extra pauzeweek in te moeten lassen en dat ze voorstelt dat ik daarna ga beginnen met nog een lagere dosering.
Het liefste ga ik door op deze 100 mg maar dan moet mijn bloed wel even meewerken!

De laatste dagen was ik goed moe, ik had echt het gevoel dat de energie steeds minder werd. Dat gaat de komende dagen vast beter voelen omdat ik nu de Palbociclib niet gebruik.

Aanstaande zondag is de Pink Walk & Run in Westerbork. Ik heb een leuk cluppie mensen verzameld en samen gaan we 6 kilometer lopen voor het goede doel: onderzoek naar borstkanker. Omdat ik zo vermoeid ben nemen we een rolstoel voor me mee. Vast even raar om daar in te gaan zitten. Maar goed, zo'n ding verruimt mijn horizon alleen maar. Zo kunnen we ook makkelijker een dagje weg ondanks de moeheid.





4 opmerkingen:

  1. Jeetje Andrea ik ben sprakeloos na het lezen van alles. Had geen idee, want je ziet er zo mooi uit iedere keer als ik je even zag op het schoolplein. Je haar zo mooi ook. Het is ook geen plek om daar dit te bespreken. Ik zal je zeker volgen en vind je enorm dapper en wens je veel kracht toe. En wat geweldig dat je die run in Westerbork gaat doen! Topper!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mariel! Maar ik ga de walk doen hoor zondag, niet de run :)

      Verwijderen
  2. Ik dacht dat je misschien zo moe kon zijn van je lage neutrofiele granulocieten... Maar als ik Google kan ik daar niets over vinden. Zal dus vast niet zo zijn.
    Hopelijk ben je straks wat minder moe. Ik heb door mijn huidige medicijnen ook echt minder energie en dat is zo rot! Ik hoop ook dat je waarden snel herstellen. Al moeten ze wel van laag komen!! Veel plezier bij de wandeling, hopelijk is het een beetje droog, dat loopt/zit toch fijner. (Ik weet ook niet hoeveel je de dieet van je rolstoel in de weg zit met een paraplu :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De moeheid is echt een bijwerking van de Palbociclib... Lastig dingen plannen hè als je weinig energie hebt...
    Ik heb al bedacht een goeie regenponcho mee te nemen voor zondag, dat zit tenminste niemand in de weg!

    BeantwoordenVerwijderen