woensdag 20 februari 2019

Bijpraten

Kuur 16 is prima verlopen, geen gekke dingen.
In de stopweken dacht ik dat ik de griep had. Op vrijdagavond, anderhalve week geleden, ging ik in nog geen twee uur tijd van 39,6 -> paracetamol innemen -> 40,3. Die dag en de dag ervoor had ik ivm de koorts al contact gehad met de poli. Als ik meer last kreeg moest ik weer contact opnemen. Inmiddels was het na 17:00 dus met de spoedeisende hulp gebeld. Even langskomen maar, ik had het al verwacht (en er zó geen zin in...). 
Weer een hele rits onderzoeken verder, waaronder een grieptest. De uitslag daarvan zou pas morgen bekend zijn. Dus gelukkig, ik mocht weer mee naar huis omdat er verder niets schokkends was gevonden. Zaterdagochtend moest ik me weer melden en weer bloedprikken. De uitslag van de grieptest was negatief. Ergens wel jammer, want wat was er dan aan de hand? Natuurlijk spookt er dan van alles door je hoofd. De ontstekingswaarden in mijn bloed waren wel verhoogd en omdat ik wat kortademig was en wat hoestte, werd het gegooid op een luchtweginfectie. Aan de antibiotica. 
De koorts ging er mooi mee weg maar jeetje ik ben een week flink onder de pannen geweest met de bijwerkingen van de kuur. Misselijk, maagpijn, buikkramp en diarree... En vreselijk moe. 
De antibiotica is inmiddels een dag of vijf op, en heel snel na het stoppen daarmee voelde ik me beter. Op mijn energie level na dan. Verdorie wat duurt het lang voordat dat weer een beetje op peil is. Frustrerend... 
Het feit dat ik zo ziek was van een luchtweginfectie en me er zo slecht door voelde was ook wel even een "reality-check". Tuurlijk is het logisch, in mijn situatie, dat het hard aankomt zo'n infectie. De behandeling die ik krijg heeft ook zo zijn weerslag op mijn energie, dat is al hard werken voor mijn lijf. 

Maar goed, zo langzaamaan komt de energie ook wel wat terug en gisteren ben ik begonnen aan kuur 17! Het blijft spannend, ik ken vrouwen die met kuur 24 zijn begonnen, maar ik hoorde ook van iemand waarbij het na kuur 16 uitgewerkt was. We houden de moed erin en zien vanzelf waar het schip strandt.


3 opmerkingen:

  1. Ja, dat wil je allemaal van tevoren ook niet weten he, dat die spullen die je in leven houden je tegelijkertijd ook zoveel zwakker maken. bah bah. Ik hoop dat je met de lente ook weer wat meer weerstand krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vitamine D zijn we nodig! Dat lukt deze dagen gelukkig wel. Genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou dat was niet niks Andrea, jij kunt dat eigenlijk helemaal niet gebruiken.
    laat het mooie weer maar komen,knap je ook van op.
    liefs voor deze sterke vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen